Arina

Garbia

Ez du energiarik kontsumitzen

Osasuntsua

Merkea

Sarrera

Bizikleta hirian erabiltzeko garraiorik arin eta garbienetarikoa da. Ez du energiarik kontsumitzen, auto pribatuaren aldean, erostea merkea da eta, gainera, oso osasuntsua da. Segurtasunez erabiltzeko, oso erraz betetzen diren honako aholku praktiko hauek gogoan izan behar dituzu.

Esperientzia
negatiboa

Zergatik EZ da bizikletarik erabiltzen?

Esperientzia negatiboa.

Segurtasun
ezaren sentsazioa

Zergatik EZ da bizikletarik erabiltzen?

Segurtasun ezaren sentsazioa

Lapurretari
beldurra

Zergatik EZ da bizikletarik erabiltzen?

Lapurretari beldurra

Bidegorri nahikorik
ez izatea

Zergatik EZ da bizikletarik erabiltzen?

Bidegorri nahikorik ez izatea

Auto pribatuaren
kultura

Zergatik EZ da bizikletarik erabiltzen?

Auto pribaturen kultura

Garraiobide
eragikorra

Hirian garraiobiderik azkarrena (7 km-tik behera)

Zergatik erabili bizikleta?

Garraiobide eraginkorra: hirian garraiobiderik azkarrena (7 km-tik behera)

Garraiobide
malgua

Leku gutxi okupatzen du eta auto pribatuaren aldean malgutasun handia ematen du (gidatu, aparkalekua bilatu, ordutegiak…)

Zergatik erabili bizikleta?

Garraiobide malgua: leku gutxi okupatzen du eta auto pribatuaren aldean malgutasun handia ematen du (gidatu, aparkalekua bilatu, ordutegiak…)

Ibilgailu
merkea

Bere erosketa eta mantentzea ibilgailu pribatua baino askoz merkeagoa da

Zergatik erabili bizikleta?

Ibilgailu merkea: Bere erosketa eta mantentzea ibilgailu pribatua baino askoz merkeagoa da

Bizikleta zerbitzu publikoak

Zergatik erabili bizikleta?

Gutxieneko eragina ingurunean: gutxiago okupatzen du eta eragin txikiagoa du ingurunean

Ez du auto-ilararik sortzen

Zirkulazioaren arintasuna errazten du hirian

Zergatik erabili bizikleta?

Ez du auto-ilararik sortzen

Osasunerako
onuragarria

Egunero, ordu erdiz pedalei eragiteak bihotzaren funtzionamendu hobetzen du, artikulazioak babesten ditu, gorputz pisua murrizten du…

Zergatik erabili bizikleta?

Osasunerako onuragarria: egunero, ordu erdiz pedalei eragiteak bihotzaren funtzionamendu hobetzen du, artikulazioak babesten ditu, gorputz pisua murrizten du…

Intermodalitatea bultzatzen du

Garraio publikoarekin konbina daiteke haren erabilera

Zergatik erabili bizikleta?

Intermodalitatea bultzatzen du: garraio publikoarekin konbina daiteke haren erabilera

Tradizionala edo paseokoa

Geometria estandarra 26’’
edo 28’’ko gurpilak

Zer bizikleta mota erabiliko dut?

  • Merkatuan aukera asko daude hirian erabiltzeko bizikletak eskuratu ahal izateko
  • Kaleko jantziekin ibiltzeko aukera ematen duena
  • Osagarri ugariz hornituta daudenak (pertsonalizazioak): lohi-babesak, abiadura aldagailua, katea estaltzekoa, atzerako ispilua, atzeko eta aurreko argiztapena, atzeko saskitxoa edo euskarria, eta guztietako zelak edo sillinak…

Tolesgarria

Geometria espezifikoa
10’’ - 16’’ko gurpilak
Garraioa eta biltegiratzea errazten du

Zer bizikleta mota erabiliko dut?

  • Merkatuan aukera asko daude hirian erabiltzeko bizikletak eskuratu ahal izateko
  • Kaleko jantziekin ibiltzeko aukera ematen duena
  • Osagarri ugariz hornituta daudenak (pertsonalizazioak): lohi-babesak, abiadura aldagailua, katea estaltzekoa, atzerako ispilua, atzeko eta aurreko argiztapena, atzeko saskitxoa edo euskarria, eta guztietako zelak edo sillinak…

Pedalei eragiteko
laguntza dutenak

Bateria batez elikatzen den motor elektrikoa dute bizikleta mota hauek; motorrak gurpilari eragiten dio eta pedalei ematen laguntzen du

Ikus "Pedalei eragiteko laguntza duen bizikleta" infografia

Zer bizikleta mota erabiliko dut?

  • Merkatuan aukera asko daude hirian erabiltzeko bizikletak eskuratu ahal izateko
  • Kaleko jantziekin ibiltzeko aukera ematen duena
  • Osagarri ugariz hornituta daudenak (pertsonalizazioak): lohi-babesak, abiadura aldagailua, katea estaltzekoa, atzerako ispilua, atzeko eta aurreko argiztapena, atzeko saskitxoa edo euskarria, eta guztietako zelak edo sillinak…

Hibridoa

Errepideko bizikletaren eta mendikoaren arteko nahasketa da. Hiritik ibiltzeko aukera ona da

Zer bizikleta mota erabiliko dut?

  • Merkatuan aukera asko daude hirian erabiltzeko bizikletak eskuratu ahal izateko
  • Kaleko jantziekin ibiltzeko aukera ematen duena
  • Osagarri ugariz hornituta daudenak (pertsonalizazioak): lohi-babesak, abiadura aldagailua, katea estaltzekoa, atzerako ispilua, atzeko eta aurreko argiztapena, atzeko saskitxoa edo euskarria, eta guztietako zelak edo sillinak…

Bizikleta egoera onean: gurpilak, balaztak, argiak, zela, direkzioa

Segurtasun aholkuak

Bizikleta egoera onean: gurpilak, balaztak, argiak, zela, direkzioa

Neurri egokiko bizikleta: bizikleta gorputzera egokitu behar da

Segurtasun aholkuak

Neurri egokiko bizikleta: bizikleta gorputzera egokitu behar da

Ez pentsatu automobilez joango bazina bezala

Ibilbide ezberdinak bigarren mailako kaleetatik

Segurtasun aholkuak

Azter ezazu ibilbidea:

  • Saihestu autoz betetako kaleak
  • Ez pentsatu automobilez joango bazina bezala: ibilbide ezberdinak bigarren mailako kaleetatik

Errespeta itzazu zirkulazio arauak: Ez ezazu eskuin aldetik aurreratu

Segurtasun aholkuak

Errespeta itzazu zirkulazio arauak:

  • Ez ezazu eskuin aldetik aurreratu

Errespeta itzazu zirkulazio arauak: Adierazi norabide aldaketak, segurua denean

Segurtasun aholkuak

Errespeta itzazu zirkulazio arauak:

  • Adierazi norabide aldaketak, segurua denean

Errespeta itzazu zirkulazio arauak: Ez pasa semaforoa gorri dagoela

Segurtasun aholkuak

Errespeta itzazu zirkulazio arauak:

  • Ez pasa semaforoa gorri dagoela

Errespeta itzazu zirkulazio arauak: Oso arriskutsua da espaloitik ibiltzea eta kalea zeharkatzen saiatzea: ibilgailuek ez baitzaituzte ikusiko

Segurtasun aholkuak

Errespeta itzazu zirkulazio arauak:

  • Oso arriskutsua da espaloitik ibiltzea eta kalea zeharkatzen saiatzea: ibilgailuek ez baitzaituzte ikusiko

Errespeta itzazu zirkulazio arauak: Ibil zaitez eskuineko bidearen erditik: urrundu zintarri edo ertzetik (metro bat baino gehiago) eta ibili erditik

Segurtasun aholkuak

Errespeta itzazu zirkulazio arauak:

  • Ibil zaitez eskuineko bidearen erditik: urrundu zintarri edo ertzetik (metro bat baino gehiago) eta ibili erditik

Aparkatutako ibilgailuetatik metro bat baino gehiago aldendu; era horretan, atea jotzea saihestuko duzu

Segurtasun aholkuak

Aparkatutako ibilgailuetatik metro bat baino gehiago aldendu; era horretan, atea jotzea saihestuko duzu

  • Adierazi norabide aldaketak, segurua denean

Segurtasun aholkuak

Beti ikusgai ibili:

  • Egunez txirrina erabili
  • Gauez argiak erabili eta jantzi islatzaileak eraman
  • Gidariek ikus zaitzaketen lekutik ibili

Beti ibilgailuen aurrean edo atzean jarri beharra dugu. Ikus gaitzatela (eta errespeta gaitzatela). Saihestu angelu itsuak

Segurtasun aholkuak

  • Ibilgailu ondoan jartzen bagara, gidariak ez gaitu ikusiko. Aurreratzen saiatzen bagara, edo lehenago abiatzen, eta ibilgailuak eskuin aldera biratzen badu, harrapatu gaitzake
  • Beti ibilgailuen aurrean edo atzean jarri beharra dugu. Ikus gaitzatela (eta errespeta gaitzatela)

Biribilguneak: bide bakarra baldin bada, erditik ibili. Eskuin aldetik irteteko asmorik ez baduzu, biribilgunetik ibiltzen jarraituz gero, adierazi ezker besoa luzatuz

Segurtasun aholkuak

Biribilguneak: bide bakarra baldin bada, erditik ibili. Eskuin aldetik irteteko asmorik ez baduzu, biribilgunetik ibiltzen jarraituz gero, adierazi ezker besoa luzatuz

Biribilguneak: bide bat baino gehiago badago, jo ezker bidetik zure irteera hurbildu arte, eta gero, eskuin aldera jo irteteko. Besoaz adierazi aldez aurretik bide aldaketa bakoitza, eta egin aldaketa modu progresiboan, errespeta gaitzatela eta maniobra egiteko behar den distantzia izateko.

Segurtasun aholkuak

Biribilguneak: bide bat baino gehiago badago, jo ezker bidetik zure irteera hurbildu arte, eta gero, eskuin aldera jo irteteko. Besoaz adierazi aldez aurretik bide aldaketa bakoitza, eta egin aldaketa modu progresiboan, errespeta gaitzatela eta maniobra egiteko behar den distantzia izateko.

Oinezkoentzako
kaleak:

Abiadura motelean ibili (oinezkoen urratsen pare): ez zaitez ibili sigi-sagan oinezkoen artean Eskaileraren bat jaitsi behar bada, bizikleta eskuan hartuta egin

Segurtasun aholkuak

Oinezkoentzako kaleak:

  • Abiadura motelean ibili (oinezkoen urratsen pare): ez zaitez ibili sigi-sagan oinezkoen artean
  • Eskaileraren bat jaitsi behar bada, bizikleta eskuan hartuta egin

Tren edo tranbia dabilen pasagunetik zeharkatu behar badugu, trenbidearen norabidearekiko ahalik eta perpendikularren egitea komeni da. Gurpila errail barruan sartzen bada, oreka gal dezakegu eta erori. Kontuz euriarekin: errailak oso irristakor egoten dira

Trenbide-pasaguneak

Segurtasun aholkuak

Trenbide-pasaguneak:

  • Tren edo tranbia dabilen pasagunetik zeharkatu behar badugu, trenbidearen norabidearekiko ahalik eta perpendikularren egitea komeni da. Gurpila errail barruan sartzen bada, oreka gal dezakegu eta erori.
  • Kontuz euriarekin: errailak oso irristakor egoten dira

Euria egiten
duenean

Arreta handiz ibili Saihestu bat-bateko balaztadak aurreko balaztarekin, eta bereziki, zebrabide edo lurreko marka horizontaletako pintura-guneetan

Segurtasun aholkuak

Euria egiten duenean:

  • Arreta handiz ibili
  • Saihestu bat-bateko balaztadak aurreko balaztarekin, eta bereziki, zebrabide edo lurreko marka horizontaletako pintura-guneetan

Bizikleta giltzarrapoz lotu

Bizikleta agerian eta pasozko tokian egon behar da lotuta Ziurtatu bizikleta lotuko dugun tokia itxita eta lurrean finkatuta dagoela

Segurtasun aholkuak

Bizikleta giltzarrapoz lotu:

  • Bizikleta agerian eta pasozko tokian egon behar da lotuta
  • Ziurtatu bizikleta lotuko dugun tokia itxita eta lurrean finkatuta dagoela

Giltzatu edo lotu bizikleta

Lapurtu ohi diren elementuak: koadroa, bi gurpilak, zela Bi giltzarrapo eraman: alde batetik, koadroa eta aurreko gurpila lotu, eta bestetik, atzeko gurpila

Segurtasun aholkuak

Nola giltzatu edo lotu bizikleta:

  • Lapurtu ohi diren elementuak: koadroa, bi gurpilak, zela
  • Bi giltzarrapo eraman: alde batetik, koadroa eta aurreko gurpila lotu, eta bestetik, atzeko gurpila

Segurtasun aholkuak

Giltzarrapo motak:

  • Oso seguruak

    ‘U’ itxurako giltzarrapo zurruna. Erresistenteenak dira ebakitzerakoan. Kalitate eta lodiera ezberdinetakoak daude, baina hauek dira seguruenak.
    Giltzarrapo artikulatua. Malguagoak dira bizikleta lotzeko, baina segurtasun gutxixeagokoak.
    Katea. Katea lodia denean, ondo babesten dute, baina astunak eta deserosoak dira gainean eramateko.
  • Ez hain seguruak

    Pitoi motakoa. Seguruak dirudite, baina hauskorrak dira giltzaduretan. Nahiko astunak dira.
  • Disuasiokoak

    Kable txirikordatua. Erabilienak dira, baina oso erraz ebakitzen dira. Disuasio-ahalmena dute, baina ez dira eraginkorrak. Ez diote atzera eraginen erremintak daramatzan lapur bati. Babes-osagarri gisara erabil daitezke, zela eta bizikletaren parte batzuk lotzeko.
    Koadroan jartzeko giltzarrapoa. Atzeko gurpila blokeatzen dute aurreko gurpila eta koadroa beste giltzarrapo batekin lotu bitartean.