Hemen zaude: EnergiaInfografiakMetano-itsasontziakMetano-itsasontziak
iturriaren tamaina handitu iturriaren tamaina txikitu

Metano-itsasontziak

Gas natural likidotua (GNL), ekoizten den lekutik kontsumo-gunera, berariaz edo espresuki garraiatzeko egiten diren itsasontziak dira. Horrelako itsasontziak egitea erronka teknologiko handia da, gasa zero absolutu inguruko tenperaturan eduki behar baita hoztuta denbora luzez.

El Barco Metanero
 

Datuak

Datos del Barco Metanero

Metano-itsasontziak zingo edo sakonera eta karga-edukiera handia izatea beharrezkoa da gas-kantitate handiak garraiatzeko.

Datuak:
  • Luzera 284,37 metro
  • Zabalera 42,45 metro
  • Altuera 25 metro
  • Abiadura 19,5 korapilo
 

Tangak

Los tanques del Barco Metanero

Metano-itsasontziaren barruko lau tanga kriogenikok garraiatzen dute gas likidotua ­163oC tenperatura konstantean. Aurrerapen teknologikoei esker, metano-itsasontzian gertatzen den boil-off izeneko efektua (GNLa gas bihurtzea berriz ere) gutxitzen da. Gas bihurtzen den kantitate txiki hori erregai moduan erabiltzen da metano-itsasontzirako, eta gainerakoa GNL bihurtzen da berriro ere.

 

Zeharkako ebakidura

Corte transversal

Ingeniaritzako azterlan aurreratuak behar dira karga-tangak egiteko; izan ere, tanga hauek ibilaldi osoan GNLren tenperatura mantentzeaz gain, hotzak metano-itsasontziaren kroskoa ez kaltetzeko egokiak izan behar dute.

  • 1.200.000 piezaren azken muntatzea.
  • Harea bereziz betetako 50.000 kutxaren egitura.
  • Nikel-eduki handiko aleazioaz osatutako mintz isolatzailea.